Monday, August 4, 2014

Last details

Sidste detaljer!

Ja, så er en af de sidste detaljer på plads.
Sidste mandag var jeg, som alle de andre udvekslingsstudenter der skal til USA, på den Amerikanske ambassade får at få mit visum.
I har nok læst om hvordan det foregår på ambassaden mange gange, så jeg vil spare jer for de små detaljer,  men lige fortælle hvordan det foregår.

1. Du ankommer til ambassaden (og i mit tilfælde stå i kø i 1 time.)
2. Security check, vagterne spørger hvornår man har tid og man skal vise sit pas. De spørger også om man har husket at slukke sin telefon og om man har andet elektronik med.
3. Så går man  igennem security (næsten ligesom i lufthavnene)
4. Man trækker et nummer og venter.
5. Man bliver kaldt op og skal give sine papirer man har med og afgive fingeraftryk.
6. Man venter
7. Så bliver man kaldt op til skranken igen, denne gang skulle man svare på 3 spørgsmål "where are you going", "how long do you plan to stay" "does your parents pay for it" - have a nice trip.

Nu er der så gået en uge siden jeg var på ambassaden, og igår søndag fik jeg brevet med mit visum i.

Det var så en af de sidste detaljer der skulle være styr på før min afrejse. Nu mangler jeg næsten kun at pakke kufferten og flyve afsted.


Last details!

So, finally some of the last details are fixed.
Last monday i was, like all the other exchange students going to USA, on the"EMBASSY OF THE UNIED STATES OF AMERICA" to get my Visa. You have probably already read about how it´s proceeded, so i wanna spare you for all the boring details.


  1. You arrive at the embassy (and in my case stand in line for about an hour)
  2. Security check, the guard will ask to see your passport and when you have time. They also asks if you have turned off your phone and if you have any other electronics on you.  
  3. You go through security (almost like in airports)
  4. You drag a number and wait. 
  5. You will be called and then you have to give your fingerprints.
  6. You wait
  7. Then you will be called up to the counter again, this time you have to answer 3 questions "where are you going" "how long do you plan to stay" "does your parents pay for it" - have a nice trip.
  8. then you´r done :)

Now it´s been a week ago, and yesterday i got my letter with my visa.

And it was one of the last details i should fix before my departure. So now i only have to pack my suitcase and fly away.

The "EMBASSY OF THE UNITED STATES OF AMERICA" in Copenhagen








JA, så er der kun 22 dage til... .:) 

No comments:

Post a Comment