Tuesday, January 14, 2014

A wannabe blogger

Hej alle sammen!
Jeg hedder Anna Sofie, jeg er 16 år gammel og kommer fra Odense. Lige nu går jeg i 1.g på et gymnasie. Denne blog vil jeg bruge lidt som en rejse dagbog.  Min største drøm er nemlig at kommer til USA 14-15. Alle er velkomne til at følge med i min blog, hvis i har nogle spørgsmål omkring forløbet er i mere end velkomne til at spørge mig. Den 30. december 2013 var jeg til en sprogtest og et interview hos YFU Danmark i Tommerup. Det gik meget fint, der var cirka 6-7 andre der også håbede på at komme til USA, men i alt var der cirka 15 deltagere til forskellige lande. Sprogtesten bestod af en masse multiple choice tests, hvor en oplæser læste nogle forskellige spørgsmål op, hvor efter man skulle afkrydse det rigtige svar, det tog cirka 2 timer, ret kedeligt og den var også ret nem, men det er jo noget man bliver nødt til. Men eller var det en super hyggelig dag, hvor jeg fik talt med nogle andre udvekslingsstudenter over en lækker frokost. 
For 4 dage siden fik jeg endelig et svar fra YFU og jeg var GODKENDT!.  Det var så dejligt, men hold da op hvor er der mange ting der skal udfyldes. Men jeg er alerrede godt igang, mangler kun billeder, læge og tandlæge erklæring, brev (skrevet i hånden) til min kommende værtsfamilie og at min skole skal undereskrive, og det hele skal sendes tilbage senest om en uge!


Hello everbody!
My name is Anna Sofie, I'm 16 years old and I'm from Odense. Right now i am going on a danish high school in something called 1.g (which is almost like sophomore or junior, in Denmark there is only 3 grades in a high school 1.g, 2.g and 3.g.) This blog will i use as kind of a travel journal. Because my biggest dream is to go to USA 14-15. Everybody is welcome to follow my blog, and if you have any questions, you are more than welcome to ask me. On december the 30th 2013 i went to a language test and an interview at YFU Denmark in Tommerup. It went quite well, there was about 6-7 other people that, like my, hoped to come to america, and in total there was about 15 participants. The language test consisted of a multiple choice test, where there was a man who reed some questions out loud, and then you would have to answer some questions. It took about 2 hours, pretty boring and easy, but it is just something you will have to do. But otherwise it was a great day, with some interesting people and a lovely lunch. 
And now 4 days ago i suddenly got my answer back from YFU and I'm APPROVED! Its soo lovely, but  gosh there are so many papers to fill in. But I'm already pretty far, and the only thing i miss is pictures, doctor and dentist certification, a letter (wrote in hand) to my future host family and then my school have to sign, and everything should be send back, not later than a week 
XoXo - Anna Sofie
IMG_8134

No comments:

Post a Comment