Sunday, May 11, 2014

YFU info day!


YFY info day


YFO info dag


Igår lørdag var der Info dag i YFU huset. Jeg havde min mor og mormor med og vi fik en million infomationer om hvilke regler der er, hvordan rejsen kommer til at foregå og mange andre ting. Da jeg har været på kultur Camp, havde jeg fået de fleste ting ad vide, men det var super dejligt lige at få det hele genopfrisket igen. 
Sidst på dagen delte forældre og studenterne sig. Forældrene blev delt op i forskellige grupper, og skulle sidder og snakke om nogle af de 'cases' der kunne komme til at opstå under forløbet. Vi studenter gik helt ned i kælderen, hvor vi skulle snakke om en opgave vi skulle have lavet hjemmefra (det var dog ikke så mange der havde fået den lavet, inklusiv mig selv..) men efter vi havde snakket om det, skulle vi aflevere det brev vi har skulle skrive til os selv, som vi så får tilbage når udvekslingsopholdet er slut. Derefter var der lidt fri snak og så afrunding på dagen. Alt i alt en super hyggeligt dag i YFU huset, og jeg kan ikke vente med at komme afsted, jeg vil bare liiige gerne have min værtsfsmilie først. 



 YFU info day


 So yesterday there was info day in the YFU house. I brought my mom and grandma. We got a billion informations about what rules there is, how the travel is going to be and a lot of other things. Since i´ve already been on YFU culture weekend, i´ve already knew a lot of the informations,but it was great to just get it all refreshed.

At the end of the day the parents and the students split, and the parents where put in some groups where they were to discuss cases that could happen doing the exchange year. The students went down in the basement, were we where to talk about the assignment about "near culture". (There where not many who had made it, myself included.) But after we talked about that, we have to hand over the letter we where to write to us selves, and then we will get it back at the end of the exchange year. At last there where some final informations. Overall it has been a great day, and i can´t wait to go to America, but first i would like to have a host family. 








 

No comments:

Post a Comment